ponedjeljak, 30. srpnja 2018.

15. Međunarodna konferencija studija konzervacije-restauracije, dan drugi

PIŠE Nikolina Drlje (4. godina)
Dopunila: dr. sc. Sagita Mirjam Sunara, doc. art.
Fotografije: S. M. Sunara



Drugi dan 15. Međunarodne konferencije studija konzervacije-restauracije započeo je predavanjima vezanim za slike na platnu i drvu. Paulina Węgrzyn, studentica 4. godine konzervacije-restauracije u Krakovu, prezentirala je zahvat proveden na slici flamanskoga majstora iz 17. stoljeća. Slika je rađena na dasci i ima stari parketaž. Paulina je na slici radila tijekom Erasmus+ razmjene u Antwerpenu.

Barbara Dragan, studentica 2. godine diplomskog studija konzervacije-restauracije u Ljubljani, govorila je o problematici odstranjivanja površinske prljavštine sa štafelajnih slika. Za primjer je uzela tri slike iz ciklusa Križnoga puta, rad kasnobaroknog slikara Leopolda Layera. Po svemu sudeći, slike su bile lakirane, ali je lak u velikoj mjeri odstranjen u okviru prethodnog konzervatorsko-restauratorskog zahvata. Prljavština se čvrsto vezala za ostatke laka pa je bio pravi izazov pronaći odgovarajuće sredstvo za čišćenje.

Nives Slemenšek, studentica 3. godine konzervacije-restauracije u Ljubljani, održala je treće i posljednje predavanje u ovoj sesiji. Tema njezinog izlaganja bio je projekt "Marij Pregelj izbliza". Marij Pregelj je bio slovenski slikar, a smatra ga se jednim od najvažnijih slovenskih umjetnika u drugoj polovici 20. stoljeća. Nives nas je kroz svoje izlaganje podsjetila da je zadaća konzervatora-restauratora, osim očuvanja umjetničkih djela, i istraživanje materijala i tehnika koje su umjetnici rabili.


Barbara Dragan, Paulina Węgrzyn i Nives Slemenšek odgovaraju na pitanja publike

Uslijedile su kratke prezentacije pet postera. Erica Sartori (Ljubljana) predstavila je poster o dekorativnoj tehnici koja se primjenjuje na drvenoj podlozi, a kojom se imitira brokat. Justyna Kędziora (Krakov) govorila je u primjeni različitih analitičkih tehnika na jednoj slici na drvu; cilj provedenih ispitivanja bio je pronaći odgovarajuću metodu za odstranjivanje starih retuša i zakita. Ivana Guljelmović, Patricia Prevarek, Ana Sokač i Anamaria Udovičić (Zagreb) imale su vrlo atraktivan poster na temu pripreme i nanošenja lakova. Tijana Mihailović i Milica Terzić (Beograd) predstavile su konzervatorsko-restauratorski zahvat na jednoj kromolitografiji. Urška Lončar i Monika Zobec (Ljubljana) predstavile su projekt u koji su uključeni stručnjaci iz različitih profesija. Radi se o izradi novog tipa mozaičnih kockica koje primjenu mogu naći u izradi umjetničkih radova i konzervaciji-restauraciji.

Nakon pauze uslijedila je prezentacija proizvoda tvrtke Glashütte Lamberts Waldsassen iz Njemačke te izlaganje Siniše Bačića koji se bavi restauriranjem vitraja.


Prezentacija tvrtke Glashütte Lamberts Waldsassen, jedine tvrtke u Njemačkoj koja još uvijek proizvodi staklo tradicionalnim metodama

Dr. sc. Sagita Mirjam Sunara kratko je predstavila svoju suuredničku knjigu The Conservation of Sculpture Parks koja je objavljena u ožujku ove godine u izdanju nakladničke kuće Archetype Publications Ltd. iz Londona. Archetype je i ove godine imao svoj štand na konferenciji, pa se knjiga mogla tamo prolistati. Knjiga donosi cjelovite tekstove izlaganja održanih na međunarodnoj konferenciji SPark: Conservation of Sculpture Parks koja je održana u Sisku 2015. godine. Zasad se ne može kupiti u Hrvatskoj, ali se može naručiti direktno od izdavača.


Dr. sc. Sagita Mirjam Sunara pozvala je profesoricu Miladi Makuc Semion iz Ljubljane da u kratkim crtama predstavi svoj prilog zborniku konferencije SPark. Profesorica Makuc Semion je sa svojim bivšim studentom Rokom Dolničarem napisala članak naslovljen "Conservation plan for the Forma Viva Sculpture Park in Kostanjevica na Krki". Vrijedno je spomenuti da je Rok sudjelovao na 8. Međunarodnoj konferenciji studija konzervacije-restauracije (Zagreb, 2011.) s izlaganjem na temu konzervatorskih problema u kostanjevačkoj zbirci

Nakon knjige, profesorica Sunara je predstavila međunarodni projekt Conservation of Art in Public Spaces (CAPuS) koji je započeo u siječnju 2018., a trajat će tri godine. Projekt se financira sredstvima Europske komisije. Hrvatski partneri – Sveučilište u Splitu (Umjetnička akademija), Gradski muzej Sisak i METRIS – bavit će se Parkom skulptura Željezare Sisak, zbirkom metalnih skulptura na otvorenom. Odsjek za konzervaciju-restauraciju Umjetničke akademije u Splitu od 2012. godine organizira konzervatorsko-restauratorske radionice u Parku, a naši su studenti o tome pisali ovdje. Profesorica Sunara je najavila da će nekoliko splitskih studenata imati priliku sudjelovati u projektu CAPuS.



Već sam spomenula da je izdavačka kuća Archetype imala svoj štand na konferenciji. Na konferenciji se predstavila i tvrtka Crescat d.o.o. iz Zagreba koja prodaje materijale i opremu za konzervatore-restauratore, muzeje, arhive i knjižnice.

Drugi dan konferencije završio je proglašenjem dobitnika Nagrade "Zvonimir Wyroubal". Prvoga i drugoga dana konferencije publici su podijeljeni glasački listići za predavanja. Svakom je predavanju trebalo dati dvije ocjene, jednu za usmenu prezentaciju (pripremljenost, sigurnost u nastupu, komunikacija s publikom) i drugu za Power Point prezentaciju (sadržaj, grafičko oblikovanje, jezična ispravnost). Ocjene su se kretale u rasponu od jedan do pet. Glasalo se i za postere: svaki je član publike dobio listić na kojemu je trebao napisati redni broj postera koji je po njegovu mišljenju bio najbolji.


Glasačke kutije


Prebrojavanje glasova

Mateu Curiću i meni pripala je čast da uručimo nagrade dobitnicima. Nagradu za najbolje usmeno izlaganje dobila je studentica Barbara Dragan iz Ljubljane. Barbara je duhovito primjetila da je bio red da dobije nagradu jer joj je ovo već treće sudjelovanje na Međunarodnoj konferenciji studija konzervacije-restauracije. Mia Perković, Katija Maškarić, Iva Carević i Dora Franetović iz Dubrovnika osvojile su nagradu za najbolju Power Point prezentaciju. Praktična demonstracija ručne izrade papira pokazala se punim pogotkom! Najboljim je posterom proglašen onaj Tijane Mihailović i Milice Terzić iz Beograda. Svi su bili oduševljeni njihovim dizajnerskim rješenjem: preklopljenim fotografijama koje prikazuju stanje prije i poslije određenog postupka.


Dobitnicima Nagrade "Zvonimir Wyroubal" uručene su plakete i poklon-paketi s knjigama. Plakete je izradio viši predavač Filip Rogošić (Odsjek za konzervaciju-restauraciju, Umjetnička akademija u Splitu) uz pomoć studenata – polaznika specijalističkog usmjerenja konzervacija-restauracija metala


Nagrađeni studenti


Pobjednički poster


Detalj pobjedničkog postera

Nakon službenog zatvaranja konferencije i grupnog fotografiranja, sudionici konferencije posjetili su radionice Odsjeka za konzervaciju-restauraciju u Ul. Fausta Vrančića 17a. Zajedničko druženje završilo je domjenkom koji su pripremili splitski studenti.

Na kraju još moram spomenuti da smo kolegica Jelena Hudinčec i ja izradile obrazac za evaluaciju 15. Međunarodne konferencije studija konzervacije-restauracije. Sudionici su bili pozvani da ga ispune i da svojim komentarima pomognu da buduće konferencije budu još uspješnije. Hvala svima koji su odvojili vrijeme za našu anketu!

U ime studenata i nastavnika Odsjeka za konzervaciju-restauraciju Umjetničke akademije u Splitu također želim zahvaliti tvrtkama i javnim ustanovama koje su novcem, proizvodima ili uslugama poduprle 15. Međunarodnu konferenciju studija konzervacije-restauracije. To su (abecednim redoslijedom): Archetype Publications Ltd., Arheološki muzej u Splitu, Coca-Cola, Crescat d.o.o., eLaboro d.o.o., Etnografski muzej Split, Franck, Galerija umjetnina Split, Hrvatski pomorski muzej Split, Institut za povijest umjetnosti, Jamnica, Juriček, Kvinar j.d.o.o., Muzej grada Splita, Muzej hrvatskih arheoloških spomenika, Muzeji Ivana Meštrovića, Neir d.o.o., OTP Splitska banka, Turistička zajednica Grada Splita, Studentski zbor Sveučilišta u Splitu i Sveučilišna knjižnica u Splitu. Svima od srca hvala!

Nema komentara:

Objavi komentar