PIŠU Josip Pašalić i Nikolina Drlje (1. god.)
Ispravila i dopunila: Sagita Mirjam Sunara, doc.
Fotografije: Mladen Čulić, izv. prof.
Opisi slika: S. M. Sunara
Otvaranje skupa i prijepodnevna grupa predavanja
J. Pašalić
Od 23. do 25. travnja u Splitu je održana dvanaesta po redu Međunarodna konferencija studija konzervacije-restauracije, u organizaciji Odsjeka za konzervaciju-restauraciju Umjetničke akademije.
Za grafičko oblikovanje plakata zaslužan je izv. prof. Mladen Čulić
Konferencija je okupila studente triju hrvatskih sveučilišta u okviru kojih djeluju studiji konzervacije-restauracije (Split, Zagreb, Dubrovnik) i velik broj studenta iz inozemstva (Slovenija, Srbija, Mađarska, Austrija, Poljska). Studenti su kroz usmena izlaganja i postere predstavili svoje stručne projekte i znanstvena istraživanja. Predavanja su se održavala u sjevernom tornju Sveučilišne knjižnice. U prizemlju zgrade bila je upriličena izložba studentskih postera. Službeni jezici Konferencije bili su engleski i hrvatski.
Okupljanje sudionika Konferencije u prizemlju Sjevernog tornja Sveučilišne knjižnice
Izložba postera
Štand izdavačke kuće Archetype Ltd. iz Londona. Gospodin James Black, direktor Archetypea, bio je počasni gost Konferencije
Na otvaranju Konferencije sudionicima su se obratili rektor Sveučilišta u Splitu, prof. dr. sc. Šimun Anđelinović (on je službeno otvorio Konferenciju), prorektori prof. dr. sc. Branko Matulić i prof. dr. sc. Boris Maleš, dekan Umjetničke akademije prof. Mateo Perasović, i predstojnik Odsjeka za konzervaciju-restauraciju, izv. prof. Jurica Matijević. Profesor Matijević je ujedno bio predsjednik Organizacijskog odbora.
Profesor Matijević je uputio riječi zahvale sponzorima i donatorima
Prijepodnevni dio programa vodila je docentica Sagita Mirjam Sunara. Ona je održala kratko predavanje o povijesti Konferencije. Podatke koje je prikupila o dosadašnjim konferencijama možete pogledati ovdje. Uslijedilo je šest predavanja koja su bila grupirana u dvije sesije. Nakon svake sesije publika je mogla postavljati pitanja.
Led su probile Martina Lochert i Darija Tripalo. Martina je studentica konzervacije-restauracije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, dok Darija studira povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Nakon toga je uslijedilo predavanje Andree Madarász s Mađarskog sveučilišta likovnih umjetnosti u Budimpešti. Splitske studentice Josipa Marić i Ivana Vukadin održale su treće predavanje.
Martina Lochert i Darija Tripalo
Andrea Madarász
Josipa Marić (za govornicom) i Ivana Vukadin
Drugu je sesiju otvorio Vladimir Pajić s Fakulteta primijenjenih umjetnosti u Beogradu. Vladimir je predstavljao projekt u kojemu su, osim njega, sudjelovali studenti (sada već diplomirani konzervatori-restauratori) Marina Tekić, Miša Jovanović i Tijana Lekić. Nakon Vladimira, predavanje je održala Mirna Međeral sa zagrebačke Akademije, a sesiju su zaključili splitski studenti Mateja Novaković i Dominik Rajčević. Mateja i Dominik su jedini u jutarnjem dijelu programa držali izlaganje na hrvatskom jeziku, ali su imali jako dobru Powerpoint prezentaciju koja je sadržavala sve relevantne podatke pa ih je publika mogla lako pratiti.
Vladimir Pajić
Mirna Međeral
Mateja Novaković
Najviše me se dojmila prezentacija Vladimira Pajića pod naslovom “Conservation, Restoration, Reconstruction and Presentation of Fragments of Roman Wall Paintings From the Archaeological Site Mediana, Niš”. Tema toga predavanja bilo je konzerviranje i restauriranje fragmenata zidnih slika s jednog rimskog lokaliteta. Vladimir je upozorio na problem oštećivanja arheoloških nalaza zbog neprimjerenog pakiranja, odnosno loše pripreme za transport. U sklopu projekta koji je prezentirao provedena su opsežna ispitivanja i identificirani svi pigmenti u sloju boje. Najzanimljiviji dio prezentacije bio je 3D prikaz arheološkog lokaliteta s kojega potječu fragmenti i idealna rekonstrukcija zidnih oslika. Mislim da je to izvrstan način prezentiranja rezultata istraživanja, vizualno svakako najupečatljiviji.
Poslijepodnevna grupa predavanja i posjet Odsjeku za konzervaciju-restauraciju Umjetničke akademije
N. Drlje
Nakon pauze za ručak došlo je vrijeme za treću grupu predavanja. Prvo predavanje održala je Valentina Bakša, studentica Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Valentina je istraživala utjecaj gama zračenja na neke povijesne pigmente. U središtu njezina istraživanja bili su pigmenti korišteni na drvenoj obojenoj skulpturi Blažene Djevice Marije iz kapele u Hromcu. Valentinino je predavanje bilo jako poučno. Sigurna sam da će mi rezultati koje je prezentirala koristiti u (budućem) radu s polikromiranim drvom.
Valentina Bakša
Drugo predavanje održala je Nađa Šperac s Umjetničke akademije u Splitu. Nađa je govorila o otpornosti sintetičke smole Paraloid B-72 na temperaturu i UV zračenje, što je jako važno kod primjene tog materijala u eksterijeru, primjerice na žbuci ili zidnim oslicima. Nađa je imala jako dobru Powerpoint prezentaciju.
Nađa Šperac
Ipak, najzanimljivije mi je bilo predavanje koje je održala Jelena Simić s Fakulteta primijenjenih umjetnosti u Beogradu naslovljeno “Conservation and Restoration of the Poster 25 Juin 1916 journee Serbe by Steinlen”, možda zato što sam prvi put čula nešto o konzerviranju-restauriranju papira. Moram spomenuti da je Jelena imala sjajan nastup i da izvrsno govori engleski jezik.
Jelena Simić
Zadnju sesiju prvoga dana zaključile su Barbara Dragan i Petra Zaviršek s Akademije za likovnu umjetnosti i dizajn u Ljubljani predavanjem “A Creative Way to Practical Knowledge: Optimal ratio determination of binders and pigments in oil paint production”. Barbara i Petra su sudjelovale u projektu kojemu je cilj proizvesti “savršenu” uljenu boju, odnosno pronaći idealan omjer pigmenta i veziva u uljenoj boji.
Barbara Dragan i Petra Zaviršek
Svako smo predavanje ocjenjivali u dvije kategorije: kvaliteta usmenog izlaganja i kvaliteta Powerpoint prezentacije. Glasačke smo listiće na kraju dana ubacili u glasačku kutiju. Na kraju trećeg dana Konferencije prebrojani su svi glasovi i proglašeni dobitnici Nagrade “Zvonimir Wyroubal”. (O tome ćete čitati u nekom od idućih postova.)
Oblikovanje plakete potpisuje akademski umjetnik Vedran Perkov. Plakete je izradila tvrtka Salona Var. Poklon-pakete je osigurala izdavačka kuća Archetype Ltd. iz Londona
Prvi dan Konferencije završio je posjetom restauratorskim radionicama Odsjeka za konzervaciju-restauraciju. Posjetitelje su u radionicama dočekali voditelji specijalizacija i studenti, i pokazali im umjetnine koje se trenutno restauriraju.
Ispravila i dopunila: Sagita Mirjam Sunara, doc.
Fotografije: Mladen Čulić, izv. prof.
Opisi slika: S. M. Sunara
Otvaranje skupa i prijepodnevna grupa predavanja
J. Pašalić
Od 23. do 25. travnja u Splitu je održana dvanaesta po redu Međunarodna konferencija studija konzervacije-restauracije, u organizaciji Odsjeka za konzervaciju-restauraciju Umjetničke akademije.
Za grafičko oblikovanje plakata zaslužan je izv. prof. Mladen Čulić
Konferencija je okupila studente triju hrvatskih sveučilišta u okviru kojih djeluju studiji konzervacije-restauracije (Split, Zagreb, Dubrovnik) i velik broj studenta iz inozemstva (Slovenija, Srbija, Mađarska, Austrija, Poljska). Studenti su kroz usmena izlaganja i postere predstavili svoje stručne projekte i znanstvena istraživanja. Predavanja su se održavala u sjevernom tornju Sveučilišne knjižnice. U prizemlju zgrade bila je upriličena izložba studentskih postera. Službeni jezici Konferencije bili su engleski i hrvatski.
Okupljanje sudionika Konferencije u prizemlju Sjevernog tornja Sveučilišne knjižnice
Izložba postera
Štand izdavačke kuće Archetype Ltd. iz Londona. Gospodin James Black, direktor Archetypea, bio je počasni gost Konferencije
Na otvaranju Konferencije sudionicima su se obratili rektor Sveučilišta u Splitu, prof. dr. sc. Šimun Anđelinović (on je službeno otvorio Konferenciju), prorektori prof. dr. sc. Branko Matulić i prof. dr. sc. Boris Maleš, dekan Umjetničke akademije prof. Mateo Perasović, i predstojnik Odsjeka za konzervaciju-restauraciju, izv. prof. Jurica Matijević. Profesor Matijević je ujedno bio predsjednik Organizacijskog odbora.
Profesor Matijević je uputio riječi zahvale sponzorima i donatorima
Prijepodnevni dio programa vodila je docentica Sagita Mirjam Sunara. Ona je održala kratko predavanje o povijesti Konferencije. Podatke koje je prikupila o dosadašnjim konferencijama možete pogledati ovdje. Uslijedilo je šest predavanja koja su bila grupirana u dvije sesije. Nakon svake sesije publika je mogla postavljati pitanja.
Led su probile Martina Lochert i Darija Tripalo. Martina je studentica konzervacije-restauracije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, dok Darija studira povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Nakon toga je uslijedilo predavanje Andree Madarász s Mađarskog sveučilišta likovnih umjetnosti u Budimpešti. Splitske studentice Josipa Marić i Ivana Vukadin održale su treće predavanje.
Martina Lochert i Darija Tripalo
Andrea Madarász
Josipa Marić (za govornicom) i Ivana Vukadin
Drugu je sesiju otvorio Vladimir Pajić s Fakulteta primijenjenih umjetnosti u Beogradu. Vladimir je predstavljao projekt u kojemu su, osim njega, sudjelovali studenti (sada već diplomirani konzervatori-restauratori) Marina Tekić, Miša Jovanović i Tijana Lekić. Nakon Vladimira, predavanje je održala Mirna Međeral sa zagrebačke Akademije, a sesiju su zaključili splitski studenti Mateja Novaković i Dominik Rajčević. Mateja i Dominik su jedini u jutarnjem dijelu programa držali izlaganje na hrvatskom jeziku, ali su imali jako dobru Powerpoint prezentaciju koja je sadržavala sve relevantne podatke pa ih je publika mogla lako pratiti.
Vladimir Pajić
Mirna Međeral
Mateja Novaković
Najviše me se dojmila prezentacija Vladimira Pajića pod naslovom “Conservation, Restoration, Reconstruction and Presentation of Fragments of Roman Wall Paintings From the Archaeological Site Mediana, Niš”. Tema toga predavanja bilo je konzerviranje i restauriranje fragmenata zidnih slika s jednog rimskog lokaliteta. Vladimir je upozorio na problem oštećivanja arheoloških nalaza zbog neprimjerenog pakiranja, odnosno loše pripreme za transport. U sklopu projekta koji je prezentirao provedena su opsežna ispitivanja i identificirani svi pigmenti u sloju boje. Najzanimljiviji dio prezentacije bio je 3D prikaz arheološkog lokaliteta s kojega potječu fragmenti i idealna rekonstrukcija zidnih oslika. Mislim da je to izvrstan način prezentiranja rezultata istraživanja, vizualno svakako najupečatljiviji.
Poslijepodnevna grupa predavanja i posjet Odsjeku za konzervaciju-restauraciju Umjetničke akademije
N. Drlje
Nakon pauze za ručak došlo je vrijeme za treću grupu predavanja. Prvo predavanje održala je Valentina Bakša, studentica Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Valentina je istraživala utjecaj gama zračenja na neke povijesne pigmente. U središtu njezina istraživanja bili su pigmenti korišteni na drvenoj obojenoj skulpturi Blažene Djevice Marije iz kapele u Hromcu. Valentinino je predavanje bilo jako poučno. Sigurna sam da će mi rezultati koje je prezentirala koristiti u (budućem) radu s polikromiranim drvom.
Valentina Bakša
Drugo predavanje održala je Nađa Šperac s Umjetničke akademije u Splitu. Nađa je govorila o otpornosti sintetičke smole Paraloid B-72 na temperaturu i UV zračenje, što je jako važno kod primjene tog materijala u eksterijeru, primjerice na žbuci ili zidnim oslicima. Nađa je imala jako dobru Powerpoint prezentaciju.
Nađa Šperac
Ipak, najzanimljivije mi je bilo predavanje koje je održala Jelena Simić s Fakulteta primijenjenih umjetnosti u Beogradu naslovljeno “Conservation and Restoration of the Poster 25 Juin 1916 journee Serbe by Steinlen”, možda zato što sam prvi put čula nešto o konzerviranju-restauriranju papira. Moram spomenuti da je Jelena imala sjajan nastup i da izvrsno govori engleski jezik.
Jelena Simić
Zadnju sesiju prvoga dana zaključile su Barbara Dragan i Petra Zaviršek s Akademije za likovnu umjetnosti i dizajn u Ljubljani predavanjem “A Creative Way to Practical Knowledge: Optimal ratio determination of binders and pigments in oil paint production”. Barbara i Petra su sudjelovale u projektu kojemu je cilj proizvesti “savršenu” uljenu boju, odnosno pronaći idealan omjer pigmenta i veziva u uljenoj boji.
Barbara Dragan i Petra Zaviršek
Svako smo predavanje ocjenjivali u dvije kategorije: kvaliteta usmenog izlaganja i kvaliteta Powerpoint prezentacije. Glasačke smo listiće na kraju dana ubacili u glasačku kutiju. Na kraju trećeg dana Konferencije prebrojani su svi glasovi i proglašeni dobitnici Nagrade “Zvonimir Wyroubal”. (O tome ćete čitati u nekom od idućih postova.)
Oblikovanje plakete potpisuje akademski umjetnik Vedran Perkov. Plakete je izradila tvrtka Salona Var. Poklon-pakete je osigurala izdavačka kuća Archetype Ltd. iz Londona
Prvi dan Konferencije završio je posjetom restauratorskim radionicama Odsjeka za konzervaciju-restauraciju. Posjetitelje su u radionicama dočekali voditelji specijalizacija i studenti, i pokazali im umjetnine koje se trenutno restauriraju.
Nema komentara:
Objavi komentar